- Written by Yoni Gonnissen
Verwijzers kunnen voortaan met vragen over cliënten/patiënten terecht bij het Knooppunt via één telefoonnummer en e-mailadres: 015/28.74.74 of knooppunt@cggdepont.be.
Niet de cliënt, maar de verwijzer neemt contact op. Beveiligde verslagen kunnen ook uitgewisseld worden via E-health.
HET KNOOPPUNT HEEFT ALS KERNTAKEN:
TELEFONISCH ADVIES EN COACHING: Elke werkdag kan er telefonisch contact opgenomen worden met de medewerkers van het Knooppunt.
WEGWIJSFUNCTIE: ondersteuning bij het zoeken naar een geschikte verwijzing.
(VROEG-)DETECTIE EN SCREENING: een aantal gesprekken met de cliënt ter detectie van mogelijke onderliggende psychische problemen en verdere toeleiding naar hulp.
ONDERSTEUNING IN DE COMMUNICATIE tussen zorgverleners door aanwezigheid op zorgoverleg.
VRAAGVERHELDERING EN INDICATIESTELLING bij aanmelding in het CGG.
VAN PROFESSIONELE VERWIJZERS WORDT VERWACHT DAT:
- er recent contact is geweest met de aangemelde cliënt;
- de cliënt op de hoogte is van de aanmelding en toestemt;
- relevante informatie over huidige situatie en context, hulpvraag, voorgeschiedenis en medische gegevens kan doorgegeven worden;
- men beschikbaar blijft voor vragen van GGZ-partners (contactgegevens);
- men bij crisisaanmeldingen bereikbaar blijft;
- er samen afspraken gemaakt worden over hoe de overbruggingshulp en de nazorg worden georganiseerd.